Waar moet je op letten met bulken?

bulken

Waar moet je op letten met bulken? Met bulken ga je altijd meer calorieën eten dan wat je verbruikt. Een gevaar hierbij is dat je makkelijk ook in vet aan komt, als je teveel of ongezond eet. Je bulkt om aan te komen in spiermassa en zo min mogelijk in vet. Dit is vrij lastig om goed te doen, omdat je altijd moet eten in een calorie overschot. Om te voorkomen dat je teveel aan komt in vet, is het slim om het rustig te beginnen met bulken. Een aantal tips hiervoor zijn als volgt:

  • Ga niet ineens 600 kcal meer eten per dag, maar begin bij 200 of 300 kcal.
  • Doe metingen om te zien wat de resultaten zijn. Eventueel zelfs wekelijks om alles goed te blijven monitoren.
  • Pas je calorie behoefte aan, als je ziet dat je minder / meer of gezonder moet eten.
  • Zorg voor voldoende krachttraining tijdens het bulken. Zonder krachttraining ook geen extra spiermassa.
  • Te weinig eten kan ervoor zorgen dat je helemaal niet aan komt in spiermassa.
  • Zorg je dat voldoende eiwitten binnen krijgt. Dit heeft je lichaam nodig om spiermassa op te bouwen.

Makkelijke extra calorieën binnen krijgen?

Heb jij moeite met genoeg calorieën binnen krijgen? Dan zou een weight gainer uitkomst kunnen bieden. Dit is geen vervanging voor gezond eten, maar een aanvulling op je maaltijden voor als je nog niet genoeg calorieën binnen krijgt.

Een weight gainer bestaat uit een combinatie van koolhydraten en eiwitten. De koolhydraten zorgen voor voor de calorieën en energie voor de training. De eiwitten zorgen voor spieropbouw. Een weigth gainer bevat vrij veel calorieën. Eventueel kan je bijvoorbeeld altijd een halve shake maken. Dit is afhankelijk van hoeveel calorieën jij nog extra nodig hebt per dag!

Weight gainer

  • Makkelijk extra calorieën.
  • Koolhydraten en eiwitten in één.
  • Kies je eigen smaak.
  • Ideaal voor tijdens het bulken.
  • Extra vitamines en mineralen toegevoegd.

Plaats een reactie