Site icon Food and Fitness.nl

Review Droog Trainen Protocol Vrouwen

Droog trainen protocol vrouwen omslagafbeelding

Wil jij graag vet verliezen? Niet meer jojoën met je gewicht? Spiermassa behouden? Dan is het droog trainen protocol voor vrouwen wat voor jou.

Het programma heeft een focus op het verliezen van vet, maar wel met behoud van spiermassa. Je leert om in 12 weken resultaat te boeken en hoe je dit de rest van het jaar door kunt zetten. En dit allemaal op een gezonde manier.

In deze review over het droog trainen protocol voor vrouwen leg ik je meer uit over het protocol, vertel ik je wat je allemaal krijgt bij de aanschaf en deel ik mijn eigen ervaring met jou!

Voor wie is het droog trainen protocol vrouwen?

Het droog trainen protocol vrouwen is voor vrouwen die gemotiveerd zijn om vet te verliezen. De motivatie hiervoor is belangrijk, want je moet zelf aan de slag met dit programma. Je leert hoe je op een gezonde manier vet kunt verliezen en hoe je dit in praktijk toe past. Heb jij teveel vet en wil je daar graag wat van kwijt? Lees het artikel dan verder!

Om vet te verliezen, moet je vetpercentage dus (te) hoog zijn. Een gezond vetpercentage voor vrouwen is ongeveer tussen de 20% en 30%. Als je vetpercentage veel lager is dan die 20%, dan heb je dit programma eigenlijk niet nodig. Het wordt dan ongezond om nog verder vet te verliezen. Met een vetpercentage boven 30% is het absoluut een aanrader om met dit protocol te starten. Je dan eigenlijk al op overgewicht en een paar kilo vet verliezen is dan goed voor je gezondheid.

Als je vetpercentage tussen die 20% en 30% zit, dan kan het nog steeds dat je wat vet wilt verliezen. Bijvoorbeeld om een lage start te hebben voordat je gaat bulken. Bulken is ook weer een term wat veel in de fitnesswereld wordt gebruikt. Dit gaat om het aankomen in spiermassa, zonder dat je ook in vet aan komt.

Qua leeftijd is het slim om 18+ te zijn. Daarvoor is je lichaam nog in de groei en ontwikkeling. Als je onder 18 af wilt vallen, kun je eerst is starten met niet meer extra snacken. Geen chips, koek, snoep en chocolade meer. Hiermee kom je al een heel eind. Uiteraard is dit voor elke leeftijd slim om mee te beginnen.

Wat is droog trainen?

In deze video legt Henry van droog trainen academie uit wat droog trainen is.

Droog trainen houd eigenlijk heel simpel in zorgen voor vetverlies met behoud van spiermassa. Als je gaat afvallen kun je in gewicht afvallen. Hierbij let je dus niet op of je spiermassa of vetmassa verliest. Om op een gezonde manier af te vallen is het goed om vooral in vetmassa af te vallen.

Het letten op het behouden van de spiermassa zorgt ervoor dat je lichaam er wat strakker uit blijft zien. Zonder spiermassa gaat vet alleen maar meer ‘hangen’ omdat alles slap is. Wil je dus een strak lichaam zonder vetrollen? En wil je misschien ooit wel een sixpack? Dan is droog trainen de manier om dit te bereiken.

In de fitness wereld wordt dit ook wel ‘cutten’ genoemd. Dit is eigenlijk hetzelfde als droog trainen. Ook met cutten wordt erop gelet dat je in vetmassa afvalt, maar wel weer met behoud van zoveel mogelijk spiermassa. Het belangrijkste blijft de vetverbranding.

Wat is het droog trainen protocol vrouwen?

Het droog trainen protocol voor vrouwen is dus een programma gericht op vetverlies. Het doel hiermee is om binnen 12 weken resultaat te hebben. Ook leer je alles wat je moet weten om zelf na deze 12 weken verder te gaan. De informatie is tijdloos en op langer termijn toe te passen.

Als je het droog trainen protocol voor vrouwen aanschaft krijg je verschillende dingen. Je krijgt een uitgebreid e-book over voeding en ook een e-book over hoe je om moet gaan met training. De e-books samen geven je ruim 100 pagina’s aan informatie. Daarbij staan er ook afbeeldingen bij die de tekst nog weer extra duidelijk maken. Alles wordt ook stap voor stap uitgelegd wat je moet doen om in die vetverbranding te komen.

Je leert zelf alle informatie die je moet weten om af te vallen. En je krijgt een kant- en klaar trainingsschema of zelf mee aan de slag te gaan. Hierbij kun je kiezen of je thuis of in de sportschool wilt gaan trainen. Daarbij kun je ook kiezen of je 3, 4 of 5 dagen wilt trainen. 3 dagen trainen is bijvoorbeeld ideaal in een drukke week. Heb je een rustige week? Ga dan is voor 5 dagen trainen.

Het wordt een combinatie van gezonde voeding en krachttraining om jou doel te gaan bereiken. Hoe dit in ze werk gaat krijg je allemaal duidelijk uitgelegd in het protocol. Het is echt een totaalpakket om mee aan de slag te gaan en jouw doelen te bereiken.

Wie zijn de schrijvers van het droog trainen protocol vrouwen?

De schrijvers het van droog trainen protocol vrouwen zijn Henri en Rinus. 2 mannen die online verschillende mannen en vrouwen helpen met het bereiken van hun doelen. Ze hebben voor verschillende doelen ook verschillende protocols gemaakt. Hier kom ik zo meteen nog op terug.

Op deze afbeelding zie je Henry en Rinus van het droog trainen protocol

Henry en Rinus kennen elkaar uit hun verleden. Ze hebben beide gewerkt bij de politie en ook bij defensie. Met dit verleden was het belangrijks om fysiek gezond te zijn. Hier waren zij dus allang mee bezig voordat ze zijn begonnen met het maken van het droog trainen protocol. De kennis die zij al hadden, hebben ze later aangevuld met diverse trainingen en seminars. Daarna zijn zij begonnen met het maken de verschillende protocols, waar al deze kennis in verwerkt is. Hiermee hebben ze verschillende producten gemaakt om mannen en vrouwen te helpen hun doelen te bereiken!

Samen hebben zij de online droog trainen academie opgestart. Hier geven ze informatie over trainen en bieden ze ook hun verschillende protocollen aan.

Andere producten van droog trainen academie

Het droog trainen protocol voor vrouwen is niet het enige product van droog trainen academie. Ze hebben verschillende protocol gemaakt die allemaal weer voor een ander doel zijn. Alle protocollen hebben wel één gezamenlijk doel. Namelijk het helpen van mannen en vrouwen met het bereiken van hun droom lichaam. Dit kan door middel van afvallen of juist aankomen, training en door middel van gezonde voeding.

Droog trainen protocol voor mannen.

Het droog trainen protocol voor mannen is hetzelfde idee als het droog trainen protocol voor vrouwen alleen is deze op mannen gericht. De e-books met alle informatie is hetzelfde, maar de macrocalculators en trainingsschema’s wijken af. Interesse in het droog trainen protocol voor mannen? Lees hier dan meer over in mijn artikel over het droog trainen protocol voor mannen.

Spiermassa protocol voor mannen

Het spiermassa protocol voor mannen is ontwikkeld voor mannen die spiermassa op willen bouwen. Met dit protocol krijg je ook alle informatie die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan. Het spiermassa protocol is voor mannen die al een laag/ gezond vetpercentage hebben. Met het protocol wordt ook weer opgelet dat je zo min mogelijk in vetmassa aan komt. Wil je dus gewoon badass gespierd worden? Lees dan mijn artikel over het spiermassa protocol voor mannen.

Proteïne rijke recepten pakket

Het proteïne rijke recepten pakket is een pakket vol recepten. Al deze recepten zijn stuk voor stuk eiwitrijk. De proteïne (eiwitten) dienen als ondersteuning met het trainen voor spierherstel. De recepten zijn allemaal uiteraard gezond en je kunt de voedingswaarde per recept zien. Een ideale aanvulling als je aan de slag gaat met afvallen of spiermassa opbouwen. Bekijk hier meer informatie over proteïne rijke recepten pakket.

Hoe zie het droog trainen protocol voor vrouwen eruit?

Als je het droog trainen protocol voor vrouwen aanschaft, dan kun je gelijk aan de slag. Na betaling krijg je gelijk inlog gegevens en heb je toegang tot het programma. Het programma is overzichtelijk ingedeeld en je kunt alle verschillende onderdelen downloaden op je computer, laptop of tablet.

Het programma bestaat uit verschillende onderdelen. Als eerste krijg je 2 verschillende e-books met informatie. Daarna leer je hoe je zelf je progressie (vooruitgang) kunt meten en hoe je iets moet aanpassen als je nog geen resultaat bereikt. Je krijgt ook een macrocalculator om je voedingsschema mee in te kunnen delen. En natuurlijk mag het trainingsschema niet ontbreken. De laatste extra bonus die je krijgt bij het aanschaffen van het programma is toegang tot een support groep.

Het eerste e-book

In het eerste e-book leer je hoe je om moet gaan met voeding om vetverlies te realiseren. Je krijgt 70 pagina’s met verschillende informatie. Er worden onderwerpen in behandeld zoals de kracht van voeding, energiebalans, calorieën en macronutriënten, voedingsschema en meten is weten. Dit zijn de basis onderdelen om vetverlies te realiseren. Het belangrijkste met afvallen is het aanpassen van je voeding. Ongeveer 70% van je resultaat valt te halen uit voeding en 30% uit training.

Het tweede e-book

In het tweede e-book leer je hoe je om moet gaan krachttraining en cardio. Met ruim 30 pagina’s informatie worden er verschillende onderwerpen weer behandeld. Je krijgt informatie over onderwerpen zoals de kracht van krachtsport, wat je moet weten voordat je start met trainen, hoe je start met het droog trainen protocol en informatie over cardio.

Progressie meten

In het e-book progressie meten leer je hoe je zelf kunt kijken of je daadwerkelijk vooruitgang boekt. Ook leer je hoe je een plan kunt aanpassen als je merkt dat je nog geen progressie boekt. Ideaal als je duidelijke doelen hebt waar je naar toe wilt werken en als je weet wat je wilt bereiken.

Bij het progressie meten krijgt je een excel bestand, wat bedoeld is om al je resultaten in bij te houden. Hier kun je dus altijd in terug kijken wat voor resultaten je krijgt. Hoe dit werkt, wordt ook weer stap voor stap uitgelegd. Het werkt natuurlijk enorm motiverend als je in cijfers kunt zien dat je resultaat boekt, terwijl je zelf misschien nog niet gelijk dat gevoel hebt.

De meest bekende manier om progressie te meten is bijvoorbeeld simpelweg de weegschaal. Maar er zijn meer manieren om progressie te meten. Deze leer je in het e-book.

Trainingsschema’s

Onmisbaar zijn natuurlijk de trainingsschema’s. Je krijgt trainingsschema’s voor thuis en voor in de gym. Je kunt dus zelf kiezen of je thuis aan de slag wilt of in de gym. Voor ieder wat wils. De trainingsschema’s voor thuis zijn op basis van lichaamsgewicht. Aanschaf van losse gewicht is hierbij niet nodig.

Ik moet wel zeggen dat er een paar oefeningen tussen zitten die thuis nog vrij lastig zijn. Je kan bijvoorbeeld geen pull up maken als je niks hebt in huis om je aan op te trekken. Maar het schema valt nog steeds hoofdzakelijk wel thuis te volgen.

Voor de mensen die graag naar de gym gaan, kunnen gewoon hun schema meenemen. Deze staat online dus kan je ook gewoon op je mobiel gebruiken in de gym. Je hebt de keuze om met een schema van 3,4 of 5 dagen aan de slag te gaan. Je kunt ook prima de ene week kiezen voor 3 dagen trainen en de andere week voor 4 of 5 dagen trainen.

De macrocalculator

Met de macrocalculator kun je je eigen voedingsplan gaan samenstellen. Je berekent hiermee hoe de calorieën verdeeld moeten worden. De verdeling gaat over de macronutriënten. Dit is de verdeling tussen de koolhydraten, vetten en eiwitten. In de juiste verhouding voeding binnen krijgen, is een belangrijk onderdeel om je resultaat te behalen.

Voor deze berekening hoef je alleen maar je leeftijd, lengte, gewicht en activiteitsniveau in te vullen. Je activiteitsniveau valt makkelijk te bepalen met de aanwijzingen die je krijgt. Als je deze gegevens in hebt gevuld, krijg je te zien hoeveel je op een dag kunt eten om je doel te bereiken.

DTA support groep

De DTA support groep is een online community op Facebook. Als je het droog trainen protocol aanschaft, dan krijg je hier toegang tot deze community. Hierin zitten dus ook allemaal mensen die net als jij naar een bepaald doel willen toe werken.

Ideaal om motivatie te houden of als je toch nog ergens vragen over hebt. De community is ook erg actief. Je ziet regelmatig vragen en behaalde doelden voorbij komen.

Inmiddels bevat deze groep al 5300 leden. Allemaal mensen die je al voor zijn gegaan om één van de programma’s van droog trainen academie te volgen.

DTA support groep facebook

Wat maakt het droog trainen protocol voor vrouwen uniek?

Het unieke aan het droog trainen protocol voor vrouwen is dat je geen streng dieet hoeft te volgend. Er zijn geen regels over wat je wel of niet mag eten. Het advies wat met dit protocol wordt gegeven is dat je ongeveer 80% – 90% van je voeding gezond moet zijn. Je houd dan nog ruimte over om iets te eten wat eigenlijk wat minder gezond is.

Dit maakt het gelijk ideaal om op lange termijn ook vol te houden. Je kunt als je gek bent op chocolade gewoon af en toe nog chocolade eten. Het draait om een totale balans en niet om iets wel of helemaal niet doen. Dit is ook een groot voordeel als je het vergelijkt met andere diëten die je kunt volgen om je doel te bereiken. Met eigenlijk elk dieet heb je wel aparte regels en dit is voor de lange termijn lastig om vol te houden.

Het droog trainen protocol draait dan ook niet om diëten. Het gaat om het creëren van een gezonde levensstijl, het bereiken van je doelen en dit op lange termijn ook toe te kunnen passen en vol te houden.

iHet resultaat op lange termijn is iets wat met veel diëten wordt vergeten. Met het volgen van een dieet zie je vaak dat er wat meer een jojo effect uit komt. Maar een hele enkeling zal met een dieet resultaat bereiken en dit vol kunnen houden.

Alles voor het resultaat!

Voor- en nadelen droog trainen protocol vrouwen

Om je een goed beeld te geven bij het droog trainen protocol heb ik hier de voor- en nadelen voor je. Zo weet je precies waar je aan begint.

Voordelen

  • Er is ruimte om af en toe iets te eten of drinken wat helemaal niet zo gezond is.
  • Je leert zelf alle nuttige informatie om voor de lange termijn gezonder te gaan leven.
  • Je krijgt alle handvatten die je nodig hebt om jou doel te bereiken.
  • Er is een keuze of je thuis wilt gaan trainen of in de gym. Je krijgt voor beide varianten trainingsschema’s.

Nadelen

  • Je moet zelfstandig aan de slag met het protocol. Er is niemand die voor jou politie agentje gaat spelen en jou in de gaten houd of je alles wel braaf volgt.
  • Discipline en motivatie is nodig om het protocol vol te houden.
  • Je moet wel zelf nog gezonde recepten zoeken. Eventueel is hiervoor natuurlijk wel een receptenboek aan te schaffen. Deze vind je in het stukje bij andere producten van droog trainen academie.

Resultaten met het droog trainen protocol voor vrouwen.

Foto’s zeggen natuurlijk meer als 1000 woorden. Deze foto’s die je hieronder ziet zijn vrouwen die ook het droog trainen protocol gevolgd hebben en hiermee een mooi resultaat hebben neergezet! Je ziet links de foto’s op het start moment en rechts de foto’s na 12 weken. (bron)

Eigen ervaring met het droog trainen protocol voor vrouwen

Zelf ben ik ook het droog trainen protocol voor vrouwen gaan volgen. Met als doel om vet te verliezen. Het programma bied je een hoop informatie over hoe je dit moet aanpakken. Zeker voor mensen die nog eigenlijk nog niet zo goed weten hoe ze het afvallen moet aanpakken, is het programma echt een aanrader.

Het is ook slim om alle informatie door te lezen voordat je begint. Zo weet je precies wat je moet doen en voorkom je dat je tegen dingen aan loopt.

Voor mij was het calorieën tellen met dit protocol echt een eyeopener. Hoewel ik het de eerst paar dagen enorm veel tijd vond kosten, werd dat na een week al veel minder. Het gaf me enorm veel nieuwe inzichten in hoe ik eigenlijk eet. En wat ik hieraan nog kon verbeteren.

Ik kwam erachter dat ik eigenlijk standaard te weinig eiwitten at. Ook dat ik helemaal geen moeite hebt met heel veel calorieën naar binnen krijgen. Allemaal dingen die ik aan kon passen door het bijhouden van de calorieën en macronutriënten.

Dit zijn mijn foto’s tijdens het droog trainen protocol voor vrouwen:

Mijn startfoto droog trainen protocol vrouwen
Voor mij is dit mijn belangrijkste resultaat wat ik heb behaald met het droog trainen protocol.
Mijn foto aan het einde van het volgen van het droog trainen protocol

Zoals je kunt zien had ik geen overgewicht toen ik begon met het droog trainen protocol voor vrouwen. Mijn doel was om mijn vetpercentage verder te verlagen. Hiermee wilde ik een basis leggen om daarna volop spiermassa op te gaan bouwen.

En zoals je op de foto’s kunt zien, is dit resultaat behaald! Mijn vetpercentage is omlaag gegaan. In kilo’s ben ik maar een paar kilo afgevallen. Maar dit geeft niet, want ik ben lekker veel krachttraining blijven toen met het protocol.

Naast dan mijn vetpercentage is verlaagd, merkte ik ook dat mijn kleding steeds iets wijder ging zitten. Heerlijk is dat als je met shoppen kleinere maten kunt kopen. Zo zie je maar dat gewicht niet de enige meting hoeft te zijn als je iets af wilt vallen!

Hoe werkt het bestellen?

Als je wilt wilt starten met het droog trainen protocol dan moet dit online besteld worden. De betaling gaat makkelijk via Ideal of bijvoorbeeld PayPal. Via de kortingslink onderaan deze pagina kost het je eenmalig 67 euro. Na de betaling krijg je in je eigen email een mail binnen met inloggegevens.

Met deze inloggegevens kun je inloggen op de site van droog trainen academie en kun je bij alles wat je hebt besteld. Dit is te openen vanaf elk apparaat. Computer, tablet of bijvoorbeeld je telefoon.

De aanschaf is eenmalig en daarna kun je de rest van je leven gebruik blijven maken van je gekochte producten. De toegang tot de DTA support groep, krijg je hier gratis bij.

Is het droog trainen protocol voor vrouwen je geld waard?

Het droog trainen protocol is zeker je geld waard. 67 euro klinkt misschien als een hoog bedrag, maar je krijgt zo onwijs veel goede informatie ervoor terug. Het is echt een investering voor lange termijn. Alle informatie is tijdloos en voor altijd toe te passen. Dit maakt het programma echt zijn geld waard.

Als je dit vergelijkt een meer personal training ben je dit bedrag al voor een uurtje training kwijt. In dit uurtje kun je lang niet zoveel leren als dat je hier leert in het programma. Je krijgt ook genoeg uitleg over de oefeningen, dus het is niet zo dat je in het diepe wordt gegooid.

Als je niet tevreden bent, dan is er altijd nog een niet goed geld terug garantie. Dit is wettelijk verplicht en hier kun je dus ook gewoon gebruik van maken. Maar ik weet zeker dat als jij gemotiveerd bent om af te vallen en het programma eenmaal ziet, dat je dit absoluut niet nodig hebt. Zo compleet is het pakket wat je krijgt voor deze 67 euro.

Droog trainen protocol vrouwen

Wil jij ook blijvend vet verliezen?

Maak gebruik van de tijdelijke aanbieding voor 67,- euro in plaats van 292,- euro met de onderstaande link! Het is je geld echt meer dan waard!