9 tips om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen!

9 tips om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen!

Spiermassa opbouwen is belangrijk om een gespierd uiterlijk te krijgen. In dit bericht geef ik je 9 tips om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen. Bij elke tip geef ik je uitleg waarom dit van belang is.
Het is erg belangrijk om tevreden te zijn met je lichaam. Dit is goed voor je zelfvertrouwen. Maar ook als je tevreden bent, is er vaak nog steeds ruimte voor verbetering.

Je moet er wat aan gaan doen. Resultaat krijg je niet vanzelf. Eigenlijk weet je misschien al wat ervoor moet gebeuren; spieren opbouwen door middel van krachttraining. Maar met alleen krachttraining ben je er nog niet. Om spieren zichtbaar te krijgen, moet je vetpercentage omlaag.

Iemand die heel erg dik is, kan hieronder nog best veel spieren hebben zitten. Er is alleen door de hoeveelheid vet niks van te zien.
Het opbouwen van spiermassa vergt tijd en motivatie.

Hoe snel kun je spiermassa opbouwen?

Hoe snel je resultaat krijgt hangt af van meerdere factoren. Je hoeft niet te verwachten dat als jij je leven om gooit, je er binnen een maand uit ziet als een bodybuilder. Het is een langer proces waarvoor je vooral moet vol houden en niet opgeven. De volgende onderdelen zijn allemaal van invloed op resultaat behalen:

Spiermassa opbouwen krachttraining
  • Het juiste trainingsschema.
  • Balans tussen voeding en training
  • Voldoende eiwit inname.
  • Een goede nachtrust.
  • Een laag vetpercentage
  • Zorg voor een correcte uitvoering van de oefeningen.
  • Hou alles consequent vol.
  • Invloed van spiervezeltype
  • Gebruik het spiermassa protocol.

Het juiste trainingsschema

Het juiste trainingsschema is per persoon verschillend. Je moet je schema aanpassen op hoe het in jou leven past. Als je schema niet vol te houden is met jou levensstijl, zul je bij voorbaat je doel al niet halen.

De basis van jou trainingsschema zal bestaan uit heel veel krachttraining. Veel cardio zal er niet in je schema voorkomen. Cardio kan er voor zorgen dat je juist spieren gaat verbranden. Het is wel heel erg goed voor je conditie, maar voor een gespierd uiterlijk komt het niet altijd ten goede.

In jou schema is het belangrijk om voldoende rust te houden tussen je oefeningen en setjes in. Spieren rust geven is voor groei net zo belangrijk als spieren belasten. Als jij tussen je setjes bijna geen rust houd, zul je bij lange na niet het maximale uit je training kunnen halen.

Balans tussen voeding en training voor een gespierd uiterlijk

Spiermassa en voeding

Om spiermassa op te bouwen, is het belangrijk om aan krachttraining te doen en om op je voeding te letten. Van het doen van veel krachttraining maar als je nog steeds een ongezond voedingspatroon hanteert, zal je niet zo snel spiermassa opbouwen. Met een gezond voedingspatroon, maar zonder krachttraining zal je ook geen spiermassa opbouwen.

Voor een mooie definitie van de spieren is het allereerst belangrijk om te zorgen dat je spieren gaan groeien. Spiergroei creëer je in je training door te zorgen dat je spieren geprikkeld worden. Door in je krachttraining net iets meer te doen dan je lichaam normaal gewend is, zorg je voor een micro beschadiging in je spieren. In de dagen hierna, hersteld je lichaam deze micro beschadiging tot een niveau wat net iets hoger ligt als daarvoor.

Om dit herstel goed te bereiken is het belangrijk om na de krachttraining de getrainde spieren minimaal 2 dagen te geven om te herstellen. Na maximaal 5 dagen moet je de spier die je hebt getraind weer opnieuw belasten om dit resultaat te behouden. Zonder nieuwe belasting zal je niveau weer terug dalen naar het begin.

Met voeding zul je voor spiergroei aan calorie-inname net iets hoger moeten zitten, als wat jij normaal op een dag zou verbruiken. Met een te lage calorie-inname zal spiergroei ook achterwege blijven. Een nadeel van een hoge calorie-inname is, dat je lichaam ook makkelijk vet op gaat slaan. Je krijgt dan namelijk meer calorieën binnen, dan wat je lichaam normaal nodig zou hebben. Daarom is het heel belangrijk om goed op je voeding te letten als je een gespierd uiterlijk wilt bereiken.

Voldoende eiwit-inname

Veel eiwitten eten is goed voor het spierherstel. Om daarnaast zo min mogelijk in vet aan te komen, is het belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Eet dus zo consequent mogelijk alleen gezonde voeding. Elke keer als jij weer iets extra ongezond eet, duurt het weer langer om jou gespierde uiterlijk (veel spiermassa) te bereiken.

Een goede nachtrust

Een goede nachtrust is ook enorm belangrijk om je resultaat te bereiken. Je lichaam heeft deze rust nodig om goed te herstellen. Met een goede nachtrust krijg je ook weer nieuwe energie om je volgende training weer te gaan knallen! De hoeveelheid uren die iemand moet slapen kan per persoon wel wat wisselend zijn. Maar minimaal 8 uur goede slaap per nacht zal een positief effect hebben op je resultaat.

Spiermassa en nachtrust

Een laag vetpercentage

Een laag vetpercentage is belangrijk om je spierdefinitie mooi uit te laten komen. Er ligt dan minder vet over de spieren heen dus zal je ze beter kunnen zien. Met een hoog vetpercentage, zit er meer vet over je spieren en zul je een stuk minder spierdefinitie zien.

Let wel op dat je vetpercentage niet te laag wordt. Als je lange termijn een te laag vetpercentage hebt, is dit slecht voor je gezondheid. Een beetje vet heb je nodig als bescherming voor je organen en als brandstof voor je lichaam.

Als jij met een te hoog vetpercentage een gespierd uiterlijk wilt bereiken is het belangrijk om deze omlaag te krijgen. In geval van overgewicht is het belangrijk om eerst de focus te leggen op droog trainen. Met spiermassa opbouwen zul je waarschijnlijk juist ook in vet aankomen. Met droog trainen zorg je juist voor een verlaging van je vetpercentage.

Zorg voor een correcte uitvoering van de oefeningen

Een correcte uitvoering van de oefening is veel belangrijker dan heel snel heel zwaar gaan trainen. Met een correcte uitvoering zorg je dat de spier op de juiste manier wordt belast. Je zult merken dat als je een oefening 100% correct uitvoert, je met veel minder gewicht ook het maximale uit je training kunt halen.

Een correcte uitvoering van de oefening is ook belangrijk om blessures te voorkomen. Niemand zit te wachten op een blessure. Buiten het feit dat je dan niet verder er goed mee kunt gaan trainen en het ook nog eens enorm vervelend in je leven buiten het trainen om!

spiermassa uitvoering oefening

Hou alles consequent vol

Blijf alles consequent vol houden om jou doel te bereiken. Veel spiermassa opbouwen zal nou eenmaal veel tijd en energie kosten. Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar wel om er realistisch naar te blijven kijken.

Als je consequent met training en voeding bezig blijft kan je lichaam gemiddeld een halve kilo tot een kilo spiermassa per maand aankomen. Uiteraard zijn hier uitzondering op, maar ga er dus niet vanuit dat jij binnen een paar maanden enorm veel spiermassa erbij hebt!

Dit kost tijd, discipline en consequentie!

Invloed van spiervezeltype

Hoe makkelijk je wel of geen gespierd lichaam krijgt, hangt niet alleen af van training en voeding. Er bestaan namelijk verschillende spiervezeltypes. Soms ook wel lichaamstypes genoemd.

Een spiervezeltype heeft invloed op hoe snel jij gespierd kunt worden. Je hebt slow twitch spiervezels, fast twitch spiervezels en intermediaire spiervezels. Dit werkt als volgende:

  1. Slow twitch spiervezels bevatten veel energiecentrales, zijn rood van kleur, hebben een hoge aerobe capaciteit en is vooral geschikt voor duurkracht en duursport
  2. Fast twitch spiervezels bevatten wat minder energiecentrales, zijn wit van kleur, kunnen snel groeien en is daarom goed geschikt voor maximale kracht.
  3. De intermediaire spiervezels is een variant op de fast twitch vezels. Deze vezels zijn een beetje een combinatie van beide types. Je kunt wat meer of wat minder energiecentrales hebben. Wat meer of minder uithoudingsvermogen of explosiviteit. Ideaal voor een sporter die van alles wat wil doen.

Dit zijn redenen waarom je buurman misschien met hetzelfde trainingsschema sneller resultaat zal bereiken dan jij. Iemand met fast twitch spiervezels zal sneller een mooi gespierd uiterlijk krijgen dan iemand met slow twitch spiervezels. Met het intermediaire spiervezeltype zit je hier een beetje tussenin.

Dit is genetisch bepaald en hier valt niks aan te veranderen. Aan je lichaamsbouw kun je je al een beetje zien wat voor spiervezeltype jij hebt.

Maar dit wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is om veel spiermassa op te bouwen. Belangrijk is om vol te houden. Iedereen kan een spiermassa opbouwen! Sommige mensen hebben het spiervezeltype mee en anderen niet, maar dit is geen reden om op te geven. Dit is alleen maar een goede reden om extra door te zetten! Je hebt dus doorzettingsvermogen nodig!

Gebruik het spiermassa protocol om een gespierd uiterlijk te bereiken!

Het spiermassa protocol kan jou helpen om je spiermassa op te bouwen. In het spiermassa protocol leer je hoe je zo effectief en efficiënt mogelijk jou spiermassa op kunt bouwen, zonder het aankomen van teveel vet! Je krijgt een totaal pakket waar je zelf mee aan de slag kunt.

Hoe is het spiermassa protocol ingedeeld?

Met het spiermassa protocol krijg je 2 verschillende e-books, een trainingsschema en een macrocalculator.

  1. Het eerste e-book is een theorie boek met alle informatie die je nodig hebt over onder andere voeding en training. Deze kennis is een begin om jou spieropbouw te realiseren.
  2. In het tweede e-book krijg je een stappenplan om in praktijk te leren hoe jij moet trainen, eten, progressie meten en hoe jij aanpassingen moet doen voor een goed resultaat.
  3. Het trainingsschema krijg je in pdf formaat. Het is een schema om 12 weken lang mee aan de slag te gaan. Met het schema kun je kiezen voor 3, 4 of 5 dagen per week te trainen. De schema’s zijn volledig gericht op het opbouwen van spiermassa.
  4. Een macrocalculator. Met deze macrocalculator bereken je jou startwaardes voor het maken van je eigen voedingsschema.

Wie zitten er achter het spiermassa protocol voor mannen?

Henry-en-Rinus-Droog-Trainen-Academy

Het spiermassa protocol is opgesteld door Henry en Rinus. Henry en Rinus zijn al sinds 2013 op internet actief op mannen te helpen met het bereiken van een droom lichaam.

Ze hebben elkaar leren kennen in hun tijd bij de politie. Met hun verleden bij de politie maar ook bij defensie, hebben zij een ruime achtergrond waarin ze altijd al bezig waren met fysieke gezondheid.  

Deze kennis hebben zij nog aangevuld met verschillende trainingen en seminars. En alles kennis die ze hebben, is onder andere gebruikt om het spiermassa protocol op te zetten. Het spiermassa protocol is één van de producten die ze aanbieden.

In deze video geeft Rinus uitleg over de invloed van volume en intensiteit op spiergroei. Op de achtergrond van deze video zie je ook Henry voorbij komen. Dit is één van de vele video’s met informatie die zij hebben gemaakt.

Waarom raad ik het spiermassa protocol aan?

Ik heb je in dit artikel natuurlijk al een hoop informatie en een aantal tips gegeven waarmee je aan de slag kunt gaan. Dit zijn sowieso al dingen om rekening mee te gaan houden als jij een gespierd uiterlijk wilt bereiken. Het spiermassa protocol is echt een mooi pakket om mee bezig te gaan. Hier krijg je makkelijk in voorgeschoteld hoe jij je schema in kunt delen qua voeding en qua training. Dit geeft echt helemaal mooie handvatten om zelf (zonder personal trainer) een mooi resultaat te bereiken.

Met het spiermassa protocol krijg je een totaal pakket waar je mee aan de slag kunt gaan. Het is echt compleet pakket. Je leert zelf de dingen die nodig zijn om een gespierd uiterlijk te krijgen. Nog meer voordelen zijn:

  • Het is een eenmalige aanschaf waar mee je zelf aan de slag kunt gaan.
  • Met de macrocalculator kun je zelf handig jouw startwaardes berekenen.
  • Alle informatie is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
  • Alles is wordt duidelijk uitgelegd in het spiermassa protocol.
  • Als je nauwkeurig alles op volgt, kan het bijna niet anders dan dat je ook daadwerkelijk resultaat gaat krijgen.
  • Velen zijn je al voorgegaan en hebben al een mooi resultaat gecreëerd!
  • Het kost je op dit moment eenmalig maar 47 euro! Dit is ongeveer de prijs wat jij voor maar één uur personal training ook betaald.

Spiermassa protocol mannen

Spiermassa protocol mannen!

  • Één volledig totaal pakket.
  • Flexibel diëten.
  • Gebaseerd op wetenschappelijke feiten.
  • Focus op spiermassa opbouwen, zonder het aankomen van teveel vet.
  • Eenmalige aanschaf voor maar 47 euro!
  • Wil jij dit ook?!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *