Review Spiermassa Protocol Mannen

Wil jij graag een gespierd uiterlijk? Kan jij wel een beetje hulp gebruiken om dit te bereiken? Ben jij gemotiveerd om zelf spiermassa op te bouwen? Dan is het spiermassa protocol voor mannen speciaal voor jou!

In deze review over het spiermassa protocol voor mannen ga ik je onder andere meer vertellen over wat het spiermassa protocol in houd, wat je krijgt als je het aanschaft en vertel ik je meer over de gezichten achter het spiermassa protocol voor mannen.

Wat is het Spiermassa Protocol voor Mannen?

Het spiermassa protocol voor mannen is gericht op het opbouwen van spiermassa. Als je het spiermassa protocol aanschaft, dan krijg je alles gelijk digitaal binnen. Je kunt dus gelijk na de aanschaf starten! Alle stappen die je moet nemen om spiermassa op te bouwen zijn al voor je uitgedacht. Het enige wat jij moet doen, is het programma netjes volgen.

Dit betekent niet dat je aan allerlei strenge regels vast zit. Het tegendeel is waar. Je krijgt de juiste handvaten om spiermassa op te bouwen en er is ook gewoon ruimte om af en toe iets te eten wat niet perse heel gezond is.

Met het spiermassa protocol krijg je uitgebreid informatie over hoe je spiermassa op kunt bouwen. Deze informatie is verwerkt in verschillende e-books. Wat je allemaal krijgt is bijvoorbeeld een stappenplan hoe je alles in praktijk toe kunt passen, een trainingsschema en een macrocalculator. Met een macrocalculator kun je berekenen hoeveel voeding jij op een dag nog hebt. Al deze onderdelen leg ik je later in deze review nog wat uitgebreider uit.

Het spiermassa protocol is erop gericht om zoveel mogelijk in spiermassa aan te komen, zonder dat het vetpercentage mee omhoog gaat. Hoe dit in ze werk gaat, leer je stap voor stap met dit programma.

Voor wie is het Spiermassa Protocol geschikt?

Ben je gemotiveerd om spiermassa op te bouwen en het lichaam van je dromen te bereiken?! Dan is het protocol precies wat je nodig hebt. Het protocol is speciaal ontwikkeld voor mannen die spiermassa op willen bouwen en er beter uit willen zien. Het programma is geschikt voor:

  • Mannen boven de 18 jaar.
  • Als je een laag of gezond vetpercentage hebt. (Het is slim om je vetpercentage lager dan 20% te hebben om met dit programma te starten)
  • Mannen die gemotiveerd zijn om spiermassa op te bouwen.
  • Als jij wel een stok achter de deur kunt gebruiken om er echt voor te gaan.

Ik zal maar gelijk eerlijk zijn. Als jij eigenlijk helemaal geen zin hebt om ook maar iets uit te voeren, dan heeft het weinig zin om dit programma te gaan volgen. Als je echt resultaat wilt krijgen, dan zul je er ook wat voor moeten doen. Je motivatie en mindset is enorm belangrijk om dit vol te houden en voor een mooi resultaat.

Calorie overschot vs tekort

Als je vetpercentage hoger is dan die 20% dan is het wijs om dit eerst te gaan verlagen. Ik zal je kort uitleggen waarom dit in deze volgorde moet. Met het opbouwen van spiermassa moet je eten in een calorie overschot. Het grote nadeel van het eten in een calorie overschot is dat je ook makkelijk aan komt in vet.

Als jij dus al een te hoog vetpercentage hebt en je gaat eten in een calorie overschot, dan kun je al raden wat er dan gebeurd. Je vetpercentage wordt nog hoger. En dat terwijl je doel een gespierd en strak lichaam is. Natuurlijk kun je zo nog steeds ook spiermassa en spierkracht opbouwen. Alleen krijg je zo niet je strakke ‘beachbody’.

Om je vetpercentage te verlagen is het nodig om in een calorietekort te zitten. Hierbij krijg je minder calorieën nodig dan je lichaam verbruikt en val je af. Alleen met een calorietekort kan het vrij lastig zijn om nog spiermassa op te bouwen. Dit zijn dus 2 verschillende periodes die je met elkaar af moet wisselen voor optimaal resultaat. In de sportwereld wordt dit ook wel ‘bulken’ en ‘cutten’ genoemd.

Wie is de schrijver van het Spiermassa Protocol voor Mannen?

Henry en Rinus van droog trainen academie

De schrijver of in dit geval schrijvers van het spiermassa protocol zijn Henry en Rinus. Samen zijn zij eigenaar van Droog Trainen Academie. De focus van hun verschillende programma’s ligt vooral op het verkrijgen een laag vetpercentage en het opbouwen van meer spiermassa.

Henry en Rinus zijn al sinds 2013 op internet actief op mannen (en vrouwen) te helpen met het bereiken van een droom lichaam. En met succes. Al vele mannen en vrouwen hebben resultaat geboekt met het volgen van verschillende programma’s die zijn opgezet door Henry en Rinus.

Henry en Rinus hebben elkaar in het verleden leren kennen. Beide waren ze werkzaam bij de politie. Met hun verleden bij de politie maar ook bij defensie, hebben zij een ruime achtergrond waarin ze altijd al bezig waren met fysieke gezondheid. Daarna hebben ze toch besloten om voor zichzelf te beginnen met hun eigen online droog trainen academie.

De kennis uit hun verleden hebben zij nog aangevuld met verschillende trainingen en seminars. En alles kennis die ze hebben, is onder andere gebruikt om het spiermassa protocol op te zetten. Het spiermassa protocol is één van de producten die ze aanbieden.

Even een video tussendoor om te laten zien wie Henry en Rinus zijn. In deze video geeft Rinus uitleg over de invloed van volume en intensiteit op spiergroei. Op de achtergrond van deze video zie je ook Henry voorbij komen. Dit is één van de vele video’s met informatie die zij hebben gemaakt.

Andere producten van Droog Trainen Academie

Henry en Rinus hebben meer producten ontwikkeld dan alleen het spiermassa protocol voor mannen. Naast dit protocol bestaat er ook een spiermassa protocol voor vrouwen. Deze kan helaas alleen rechtstreeks via droog trainen academie besteld worden.

Een aantal leuke en goede programma’s van Droog Trainen Academie zijn :

  • Droog trainen protocol voor vrouwen
  • Droog trainen protocol voor mannen
  • Proteïnerijke recepten pakket
  • Fitcooking transformatie succesformule

Droog Trainen Protocol

Wil je wat meer focus op het verlagen van je vetpercentage? Dan is het droog trainen protocol voor mannen een aanrader om mee te starten. Er is ook een droog trainen protocol voor vrouwen ontwikkeld.

Het droog trainen protocol leert je hoe je kunt afvallen met behoud van zoveel mogelijk spiermassa. Focus op het verlagen van je vetpercentage is nodig als deze hoger is dan die 20% wat ik al eerder aan gaf. (Voor vrouwen is dit boven de 30%)

Proteïnerijke Recepten Pakket

Met beide programma’s (spiermassa opbouwen en droog trainen) is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Eiwitten zijn de belangrijkste basis in je voeding voor het opbouwen en het behoud van spiermassa.

Uit ervaring weet ik dat het soms vrij lastig kan zijn om elke dag weer voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Een mooie aanvulling als je één van deze programma’s gaat volgen is het proteïnerijke recepten pakket. Hiermee krijg je eiwitrijke recepten voor ontbijt, lunch, diner, snacks, smoothies, salades en dressings. Dit samen zijn maar liefst 155 recepten. Allemaal gezond en eiwitrijk. Ook de voedingswaardes staan bij de recepten vermeld.

Fitcooking Transformatie Succesformule

De Fitcooking transformatie succesformule is een totaal pakket om mee aan de slag te gaan op het gebied van voeding en training. Met de fitcooking transformatie succesformule ligt er weer wat meer nadruk op het verlagen van het vetpercentage.

Naast alle informatie, trainingsschema en de macrocalculator krijg je met dit pakket ook 125 eiwitrijke recepten om mee aan de slag te gaan. Het doel met fitcooking is een strak en slank lichaam en een gezonde levensstijl aanleren voor het hele jaar rond.

fitcooking transformatie succesformule totaalpakket
Fitcooking transformatie succesformule 2021

Hoe is het Spiermassa Protocol ingedeeld?

Met het spiermassa protocol krijg je 2 verschillende e-books, een trainingsschema en een macrocalculator.

  1. Het theorieboek (e-book)
  2. Praktijkplan (e-book)
  3. Trainingsschema (pdf)
  4. Macrocalculator (excel)

Het theorieboek

Dit is een e-book wat je binnen krijgt vol met informatie over voeding en training. Alles wat belangrijk is voor jou om te weten of zo effectief mogelijk spiermassa op te bouwen. Henry en Rinus hebben jaren aan kennis en ervaring erin gestopt om het zo volledig mogelijk te maken.

Het e-book heeft een duidelijke indeling met veel informatie. Je kunt in je eigen tempo het hele e-book doornemen. En als je iets vergeet, dan kun je natuurlijk altijd even terug bladeren.

Je leert in het theorieboek bijvoorbeeld over musculaire potentie,(musculair gaat over spieren), over voeding, training en lifestyle. Deze kennis is een begin om jou spieropbouw te realiseren.

Praktijkplan

In het tweede e-book krijg je een stappenplan om alles wat je leert in praktijk toe te gaan passen. Je wordt uitgebreid begeleid hoe je alles zelf toe moet passen. Dit wordt stap voor stap duidelijk aan je uitgelegd.

En wordt in uitgelegd hoe je moet trainen in praktijk. Je krijgt uitgelegd hoe je progressie (vooruitgang) kunt meten. Dit is belangrijk om te zien of je ook daadwerkelijk resultaat hebt. Hoewel de spiegel ook een belangrijke factor is om te zien wat je resultaat is. En dit e-book krijg je ook uitleg wat je moet doen als je nog niet gelijk resultaat boekt en hoe je dingen aan moet passen voor meer resultaat.

Trainingsschema

Het trainingsschema ontvang je in pdf formaat. Het schema is om 12 weken lang mee aan de slag te gaan. Met alle informatie die je leert in dit protocol kun je zelf na deze 12 weken verder gaan met alles wat je hebt geleerd.

Je krijgt verschillende schema’s meegestuurd. Je kunt kiezen voor 3,4 of 5 dagen per week te trainen. Zo valt ook met een wat drukkere levensstijl het protocol te volgen.

De schema’s zijn volledig gericht op het opbouwen van spiermassa. Er staat bijvoorbeeld in welke oefeningen je moet doen, hoeveel setjes en herhalingen je moet maken en hoeveel rust je moet houden.

3-daags-trainingsschema-spiermassa-protocol
Deze afbeelding is een voorbeeld van het 3 daagse trainingsschema voor de eerste 4 weken.

Macrocalculator

Met deze macrocalculator bereken je jou startwaardes voor het maken van je eigen voedingsschema. Je hiermee bereken hoeveel calorieën je binnen moet krijgen en wat de macronutriënten verdeling is. Dit is de verdeling wat je binnen moet krijgen aan eiwitten, vetten en koolhydraten.

Deze verdeling voor je voeding is minstens net zo belangrijk om resultaat te krijgen als het trainen zelf. Met spiermassa opbouwen is het belangrijk dat je in een calorieoverschot zit. Dit is ook terug te zien in de macrocalculator. Ik had dit natuurlijk al kort uitgelegd en meer hierover leer je in de e-books die je krijgt.

Misschien is het gelijk leuk om je te vertellen dat je niet gelijk 100% alleen maar gezond hoeft te eten. De methode die wordt gebruikt voor voeding wordt flexibel diëten genoemd. Met flexibel diëten let je wel op wat je eet, maar hou je ook ruimte over om nog even te zondigen. Als ongeveer 80-90% van je calorie-inname uit gezonde voeding bestaat, dan hou je nog 10-20% om iets te eten wat je heel erg lekker vind, maar misschien wat minder gezond is. Dit maakt het leuker om je met voeding bezig te houden en het is ook meer haalbaar voor de lange termijn.

macrocalculator-spiermassa-protocol
In deze afbeelding zie je de macrocalculator voor het berekenen van de caloriebehoefte. Zoals je kan zien, hoef je hierbij maar een paar dingen in te vullen en wordt de rest voor je berekent.

Voor- en nadelen Spiermassa Protocol

Het spiermassa protocol heeft natuurlijk niet alleen maar voordelen. Je moet bijvoorbeeld een goede motivatie hebben om zelf aan de slag te gaan en vol te houden. Een aantal voor- en nadelen zijn als volgt:

Voordelen

  • Je kunt gelijk na aanschaf starten.
  • Het protocol is voor elke leeftijd (18+) geschikt.
  • Je leert zelf de informatie die je nodig hebt om er een levensstijl van te maken.
  • Je leert bij over voeding en training.
  • Er is een Facebookcommunity waarbij je je aan kunt sluiten voor extra motivatie en om al je vragen te stellen.
  • Het geeft een stok achter de deur om echt wat te gaan doen.

Nadelen

  • Je hebt een goede discipline nodig, er is niemand die je aanmoedigt.
  • Er is geen controle of je oefeningen met de juiste techniek uitvoert.
  • Je moet nog steeds alles zelf doen voor een goed resultaat.
  • Lidmaatschap bij een sportschool is noodzaak om de trainingsschema’s te volgen.

Hoe snel heb je resultaat met het Spiermassa Protocol?

Hoe snel je resultaat hebt met het spiermassa protocol is van meerdere factoren afhankelijk. Het hangt onder andere af van je motivatie, voeding, training, doorzettingsvermogen en lichaamsbouw. Er is dus geen vast antwoordt te geven hoe snel je daadwerkelijk resultaat bereikt. Voor de één zal er na 4 weken misschien al wat resultaat te zien zijn terwijl de andere dit na 8 weken bereikt.

Het gaat er eigenlijk een beetje om dat je een gezonde levensstijl creëert. Als je heel erg gezond en ‘schoon’ eet dan zul je sneller resultaat boeken dan als je nog steeds veel ongezond blijft eten. Met het protocol adviseren ze om minimaal 80-90% gezond te eten, zodat je daarnaast nog wat ruimte overhoud voor dat gebakje op een verjaardag of toch een keer de frietpan aan of voor een lekker drankje.

Ervaringen met het Spiermassa Protocol

Er zijn je al veel mensen voorgegaan met het volgen van het spiermassa protocol. En met resultaat. Dit zijn de resultaten van de schrijver (Rinus) van dit programma.

De startfoto van Rinus voordat hij bezig ging met eer spiermassa opbouwen.
De foto na het aankomen van 5 kilo in magere massa. (spiermassa)
Rinus zijn eindresultaat nadat hij opnieuw zijn vetpercentage ging verlagen d.m.v. het droog trainen protocol

Een uitgebreid verslag van Rinus met uitleg vind je hier.

Eigen ervaring met het Spiermassa Protocol

Zelf ben ik een vrouw dus je snapt natuurlijk dat ik niet het spiermassa protocol voor mannen heb gevolgd maar het spiermassa protocol voor vrouwen. De basis van beide protocollen is hetzelfde. Alleen de trainingsschema’s en de macrocalculator is verschillend voor mannen en vrouwen.

Mijn ervaring is dat het protocol een hele mooie stok achter achter deur geeft om zelf volledig hiermee aan de slag te gaan Zeker voor beginners geeft het ook een hele mooie basis aan kennis over voeding en training. Je hoeft zelf ook niet meer na te denken over een indeling van je training met de schema’s die je krijgt.

Voor mij was het spiermassa protocol heel erg goed vol te houden. Ik ben gek op krachttraining en ik hou van veel eten. Voor mij was het dus goud dat ik boven mijn onderhoud kon eten tijdens dit protocol. Zelf heb ik altijd meer moeite met een periode van cutten waarin je juist minder moet gaan eten.

Verder vind ik het spiermassa protocol goed opgebouwd en je krijgt genoeg informatie over alles. Maar ik denk dat je dit al wel een beetje uit mijn review op hebt kunnen maken.

Is het Spiermassa Protocol voor Mannen een aanrader?

Ik heb je in deze review over het spiermassa protocol voor mannen een hoop informatie gegeven. Ik hoop dat je hiermee al een duidelijk beeld hebt wat je kunt verwachten van het programma. Het spiermassa protocol is echt een mooi pakket om mee bezig te gaan. Hier krijg je makkelijk in voorgeschoteld hoe jij je schema in kunt delen qua voeding en qua training. Dit geeft echt helemaal mooie handvatten om zelf (zonder personal trainer) een mooi resultaat te bereiken.

Je krijgt hiermee echt een totaal pakket waar je mee aan de slag kunt gaan. Het is echt compleet pakket. Je leert zelf de dingen die nodig zijn om spiermassa op te bouwen en eindelijk het lichaam van je dromen te krijgen. Nog meer voordelen zijn:

  • Het is een eenmalige aanschaf waar mee je zelf aan de slag kunt gaan.
  • Met de macrocalculator kun je zelf handig jouw startwaardes berekenen.
  • Alle informatie is gebaseerd op jarenlange ervaring en kennis.
  • Alles is wordt duidelijk uitgelegd in het spiermassa protocol.
  • Als je nauwkeurig alles op volgt, kan het bijna niet anders dan dat je ook daadwerkelijk resultaat gaat krijgen.
  • Velen zijn je al voorgegaan en hebben al een mooi resultaat gecreëerd!

Het spiermassa protocol is dus zeker aan te raden als je wat handvatten nodig hebt om spiermassa op te bouwen. Je leert hoe je zelf aan de slag kunt gaan met voeding en training. Ook voor de lange termijn. Het is zeker de moeite waard om het spiermassa protocol voor mannen te gaan doen. Met consequent volgen van alles wat je leert, kan het eigenlijk niet anders dan dat je een mooi resultaat gaat krijgen.

Als je deze review over het spiermassa protocol voor mannen al tot hier door hebt gelezen, betekent dat je graag spiermassa op wilt gaan bouwen. Voor jou is het dus echt een aanrader om hier ook mee te starten! Je hebt geen enkele reden meer om nog te twijfelen!

Wat kost het Spiermassa Protocol voor Mannen?

Natuurlijk moet je betalen voor de aanschaf van dit protocol. Maar dit is zeker de moeite waard. Op dit moment is de aanschaf eenmalig 47 euro. (normaal 97,-) Dit is niet eens het bedrag wat je uitgeeft aan één personal training. Of misschien wel het bedrage wat je uit geeft aan de meest uiteenlopende supplementen om resultaat te krijgen.

Je krijgt met deze aanschaf van 47 euro zeker waar voor je geld. Na aanschaf krijg je de inloggegevens toegestuurd via de email en kun je gelijk starten.

Ik raad je aan om eerst alle informatie goed door te lezen nadat je deze binnen krijgt via de email. Het is slim om daarna pas echt van start te gaan met het spiermassa protocol. Zo weet je gelijk precies wat je wel en niet moet doen.

Spiermassa-protocol-mannen

Kortingspagina Spiermassa Protocol Mannen!

Bekijk de kortingspagina voor nog meer informatie over het spiermassa protocol voor mannen en schaf hier gelijk je product aan. Na de betaling kun je gelijk starten! Zet vandaag de eerste stap om het lichaam van je dromen te bereiken!

Heb je nog vragen na het lezen van deze review over het spiermassa protocol voor mannen? Stel ze gerust. Ik zal me best doen om alles zo goed mogelijk te beantwoorden.

Er zit ook een 30 dagen niet goed geld terug garantie op de aanschaf. Dit is een extra bevestiging dat er kwaliteit wordt geleverd en anders kun je dus altijd je geld terug vragen.

Plaats een reactie