Aankomen met voeding

Aankomen met voeding is de basis om aan te komen. Aankomen is nodig als je ondergewicht hebt of je wilt meer spiermassa opbouwen. In beide gevallen zul je meer calorieën binnen moet gaan krijgen. Dit kan je op verschillende bereiken.

Als eerste kun je aankomen met voeding bereiken door meer te gaan eten. Je hebt simpelweg meer eten nodig als je wilt aankomen. Meer eten doe je door het eten van grotere porties of vaker op een dag een eet moment inplannen. In beide gevallen gaat je calorie inname omhoog.

Je kan bijvoorbeeld je porties vergroten door 300 gram kwark te eten in plaats van 200 gram. Of je eet een lekker stukje fruit extra bij je maaltijd. Ook kun je vaker wat eten. Als je nu 3x op een dag wat eet, maar hier dan is 4x van. Eet je al 4x op een dag eet, maak er dan 5x van. Zo kun je op veel manieren ervoor zorgen dat je vrij gemakkelijk extra calorieën binnen krijgt.

Als tweede kun je er ook voor kiezen om voedsel te eten wat veel calorieën bevat. Dit is ideaal als je eigenlijk geen trekt hebt om meer te eten dan wat je nu doet. Voorbeelden van gezond voedsel met veel calorieën zijn:

gebakken zalm- aankomen met voeding
  • Rauwe noten en zaden
  • Avocado
  • Kip, kalkoen en vis
  • Hummus
  • Olijfolie
  • Volle zuivel producten

Als je nu nog steeds op deze manier niet genoeg calorieën binnen krijgt, dan is het altijd nog mogelijk om hiervoor een shake met extra veel calorieën te nuttigen. Dit is een weight gainer. Speciaal voor mensen waarbij het niet lukt om voldoende voeding binnen te krijgen. Of voor mensen die met bulken zoveel calorieën binnen moeten krijgen, dat het lastig is om dat allemaal via voeding binnen te krijgen.

Plaats een reactie